fbpx

Oxigenarea celulară sau cum ne putem ține departe de bolile cardiace

Oxigenarea celulară sau cum ne putem ține departe de bolile cardiace


„Un prieten este ceea ce inima are nevoie tot timpul”.

Henry Van Dyke

Câteodată însă, inima… are nevoie de oxigen în cantități mai ridicate decât îi oferim. Și atunci, având un organ sănătos, ne putem bucura de cât mai mulți prieteni, nu-i așa?

Apreciem oxigenul pentru că este elixirul vieții – un tonic minune, un remediu pentru îmbătrânire, un tratament de înfrumusețare și terapie medicală puternic. Oxigenul joacă un rol principal în respirația aerobă. În organismele aerobe, respirația celulară implică oxidarea catalizată de enzime a substraturilor de „combustibil”, în primul rând de oxigen, pentru a produce energia necesară proceselor biologice. Homeostazia fiziologică a acestor organisme este strict menținută de un nivel optim de oxigenare celulară și tisulară prin mecanisme complexe de detectare de oxigen, semnalizare și prin procese de transport.


În cazul nivelurilor fluctuante de oxigen care conduc fie la o creștere (hyperoxie), fie la o scădere (hipoxie) a oxigenului celular, organismul se confruntă cu o criză care implică epuizarea rezervelor de energie, alterarea semnalizării celulare, întâlnim reacții de oxidare și moartea celulelor sau leziunilor tisulare. Ca sa fim conciși, hipoxia poate duce la tulburări grave, cum ar fi accidentul vascular cerebral ischemic sau infarct miocardic.


De exemplu, în timpul ischemiei miocardice care apare atunci când o regiune a inimii este slab vascularizată din cauza unui blocaj al unei artere coronare, regiunea devine limitată de oxigen, fapt care duce la moartea celulelor miocardice. Netratată, va duce la insuficiență cardiacă congestivă, care rămâne o cauză majoră de morbiditate și mortalitate în lume.

6 sfaturi pentru o inimă sănătoasă de la un cardiolog de top

Vă puteti ajuta să aveți o viață lungă, urmărind cu strictețe aceste șase etape descrise mai jos. „Este cel mai bun medicament”, spune unul dintre cei mai buni medici din Atlanta, cardiologul David E. Montgomery.

 

1. Să facem exerciții fizice!

Asta înseamnă că toți trebuie să începem un training pentru a deveni Ironman?!? Fizic putem face orice care ne stimulează ritmul cardiac pentru 30 de minute – sau 20 de minute în cazul în care trainigul are o intensitate mare, timp de 5 zile pe săptămână. Avem nevoie de idei? Alergare. Ciclism. Canotaj.

 

2. Să rămânem activi și în restul zilei!


Atunci când suntem la locul de muncă, să folosim pauzele pentru a continua să ne mișcăm în continuare. Așadar, ridicați-vă și puneți-vă membrele în mișcare, iar sângele in… pompare.

 


3. Să fim „de școala veche” cu alimentele!

„Modul de a mânca în mod optim pentru inima ta nu s-a schimbat în sute de ani”, spune Montgomery. Alimentele clasice încercate și adevărate sunt în continuare cele mai bune alegeri: fructe și legume cereale integrale, cum ar fi orezul brun și alți carbohidrați nerafinați, nuci, semințe și leguminoase, cum ar fi năut ulși fasole albă.

 


4. Să renunțăm la fumat… cu totul!

 

Probabil știți că tutunul „oferă” mai multe „șanse” bolilor cardiace. Cu cât fumăm mai mult, cu atât avem „șanse” să ne îmbolnăvim mai repede. Cum ar fi să nu mai fumăm deloc și să îi permitem organismului să se umple numai cu oxigen?

 


5. Să învațăm arta fină a relaxării…

 

Stresul se întâmplă la tot pasul! Montgomery subliniază ca circumstanțele care cauzează stresul nu au importanță la fel de mare precum modul în care îi răspundem.
În cazul în care stresul devine prea mare, suntem sfătuiți să discutăm cu cineva, indiferent dacă este un prieten de încredere sau un consilier profesionist.

 


6. Să ne odihnim!

 

Somnul ne ajută organismul să repornească și să se recupereze. Este important pentru toate aspectele legate de sănătatea noastră, nu doar pentru inimă. „Nu te poți simți bine dacă nu te odihnești”, spune Montgomery.
Așa că fă o prioritate din a fi bine odihnit! Doar așa vei fi gata să te confrunți cu orice poate aduce următoarea zi.

 

Pe lânga un somn suficient, exerciții fizice și dieta sănătoasă, mai e ceva ce putem face pentru a ne întări inima și pentru a da un impuls ascendent unei vieți mai frumoase și anume să folosim suplimente de oxigenare celulară, dintre cele mai bine cercetate, și ale căror proprietăți au fost deja clar dovedite chiar și în cazul mai multor afecțiuni.

 

Suplimentele de oxigenare celulară sunt o varianta recomandată de cercetatorii din întreaga lume, fiind un fapt dovedit că susține oxigenarea necesară sângelui și îmbogățeste pozitiv toate procesele din corp, construind în special o inimă sanatoasă și plină de energie. Mai mult decat atât, oxigenarea celulară, ajută la combaterea radicalilor liberi, pe care oamenii de știință îi consideră ca fiind precursorii procesului de îmbătrânire și ai bolilor degenerative.

Știați că?

În fiecare zi, inima creează suficientă energie pentru a conduce un camion pe un traseu de aproximativ de 33 de km.

Produs recomandat: Oxigenare celulara

By continuing to use the site, you agree to the use of cookies. more information

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close